Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání stravovacích návyků dívek středního a staršího školního věku na vybrané základní škole
Náplavová, Enrica ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na stravovací návyky dívek na základní škole. Cílem bylo zjistit, zdali jsou mezi dívkami středního školního věku a staršího školního věku na vybrané základní škole určité rozdíly v tom, jak se stravují. Jestli se jejich stravovací návyky liší vzhledem k jejich věku. Dílčí cíle se proto zaměřují na to, kolikrát denně se dívky stravují. Zdali mají každý den tepelně upravenou stravu a také jestli snídají, a pokud ano, jak pravidelně. Teoretická část je věnována informacím týkajících se výživy, složek výživy a výživové hodnoty potravin. Následně se zaměřuje na rozdělení školního věku, hlavní zásady stravování u dětí, důležité složky stravy a na časté chyby týkající se celkového stravování dětí. V neposlední řadě jsou také zmíněné nejčastější onemocnění související se stravovacími návyky, jako jsou poruchy příjmu potravy nebo naopak nadváha či obezita. Praktická část obsahuje šetření, kterého se zúčastnilo celkově 132 dívek, konkrétně tedy 66 dívek středního školního věku a 66 dívek staršího školního věku. Dívky pomocí polostrukturovaného dotazníku odpovídaly na zadané otázky týkající se jejich stravovacích návyků. Šetření probíhalo na Základní škole Šumperk, Šumavská 21, pod vedením paní Mgr. Martiny Winklerové, se souhlasem pana ředitele Mgr. Viktora Vernera....
Test hvězd a vln u ohrožených dětí
Hoždorová, Zuzana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zmapování rozdílů v kresbách ohrožených dětí mladšího a středního školního věku (děti z dětských domovů a pěstounských rodin) a dětí z běžného prostředí. Pro porovnání je zvolen grafický test - test hvězd a vln. Skládá se z několika kritérií hodnocení. Kritéria jsou podrobně analyzována a srovnána z hlediska věku a napříč skupinami, ze kterých děti pochází. Následuje statistická analýza dat, která vede ke zjištění statisticky významných rozdílů mezi skupinami.
Motivace dětí základních a středních škol ke sportu
Drábková, Michaela ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hlavními zdroji motivace u dětí základních a středních škol k pohybovým aktivitám a porovnává rozdíly v motivaci. Dále zkoumá faktory, které ovlivňují výběr sportovního odvětví, vliv sociálního kontextu při výběru sportu (rodiče, kamarádi, dostupnost aj.) a odlišnosti v přístupu k pohybovým aktivitám u dívek a chlapců. V teoretické části se zaměřuji na vymezení pojmů týkajících se motivace, pohybu, pohybové aktivity, sportu. Následují věkové zvláštnosti dětí středního a staršího školního věku a specifické podmínky a možnosti pro sportování v Jilemnici. Praktická část zahrnuje použité metody a výzkum, který byl aplikován na žáky základní a střední školy (gymnázia) v Jilemnici, formou dotazníků. V závěru bakalářské práce je výzkum vyhodnocen. Výsledky výzkumu a data, která byla získána, jsou zaznamenány ve formě grafů a tabulek.
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách
Křikavová, Markéta ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách Cíle: Cílem práce je porovnat didaktickou interakci učitele a skupiny žáků při výuce lyžování na základních školách. Metody: V této práci byla použita jako základní metoda M ADI (modifikovaná analýza didaktické interakce), která je v podstatě kategoriálním systémem pozorování. Prostřednictvím uvedené metody je možné získat data, která popisují didaktickou interakci mezi učitelem (instruktorem) a žáky. Jedná se konkrétně o formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Další využitou metodou byla anketa. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že struktura didaktické interakce je výrazně ovlivněna lyžařskými dovednostmi žáků, kvalitativní změny v didaktické interakci se u obou sledovaných skupin zásadně neprojevily. Výsledky analýzy i ankety poskytují zpětnou vazbu pro instruktora. Klíčová slova: analýza didaktické interakce, M ADI, lyžování, lyžařský výcvik, střední školní věk
Vnímání autority učitele žáky 6. a 9. ročníků ZŠ
Matějková, Karolína ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se věnuje vnímání autority učitele žáky 6. a 9. ročníku ZŠ. Hlavním cílem práce je porovnat vnímání autority učitele žáky výše uvedených věkových skupin z různých hledisek. Mezi tato hlediska patří ontogenetické fáze vývoje, pohlaví žáků a prostředí, ve kterém žáci žijí. V rámci teoretické části práce jim bude věnována pozornost. Mezi další témata práce patří pojem autorita a autorita učitele. Výzkumná část vychází z kvantitativního šetření, realizovaného pomocí dotazníku vytvořeného k účelům výzkumu. Úkolem dotazníku je zjistit, zda se vnímání autority učitele mění v závislosti na věku žáků, tedy konkrétní fázi ontogenetického vývoje, a jaký vliv mají na vnímání autority učitele žáky 6. a 9. ročníku výše uvedená hlediska. Za účelem potvrzení, doplnění či upřesnění získaných dotazníkových dat byl veden polostrukturovaný rozhovor s vybranými pedagogy. Rozhovoru se účastnilo pět učitelů, dva muži a tři ženy různého věku, s odlišnou délkou praxe a z různých škol. Cílem rozhovorů bylo zjistit, jaký je názor vybraných učitelů na percepci autority učitele žáky 6. a 9. ročníku z hlediska ontogenetických fází vývoje žáků, prostředí, ze kterého žáci pocházejí a pohlaví žáků. Data získaná formou rozhovorů byla porovnána s daty dotazníkového šetření. Bylo sledováno, zda výsledky dotazníkového...
Výtvarné studium skutečnosti ve VV na 1. stupni ZŠ
HŮTTOVÁ, Kamila
Diplomová práce pojednává o výtvarných studiích skutečnosti na 1. stupni ZŠ. Práce se dělí na část teoretickou a empirickou. Teoretická část má celkem tři kapitoly. První je zaměřena na definici studia skutečnosti a jeho vývoj od prehistorických dob po současné výtvarné umění. Ve druhé je pozornost zaměřena na historické i současné pojetí výtvarné edukace. Poslední oddíl je věnován ontogenetickému vývoji žáků mladšího a středního školního věku. Ačkoliv se studia skutečnosti vyskytují v kurikulu, v jeho aplikaci ve výtvarné výchově lze vytušit značné rezervy. V empirické části zjišťujeme, jaké mají respondenti z řad učitelů/učitelek povědomí o studu skutečnosti jako pojmu a zda jsou si vědomi, kdy se tato problematika zavádí do hodin výtvarné výchovy, popřípadě zda odhalují nějaké pokroky v žákově projevu. Metodou výzkumného šetření byl zvolen rozhovor, který spadá do kvalitativního výzkumu.
Postoj žáků benešovských základních škol k tělesné výchově a sportovní činnosti
Navrátilová, Hana ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Postoj žáků benešovských základních škol k tělesné výchově a sportovní činnosti Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce je pomocí dotazníku zjistit postoje žáků základních škol v Benešově k tělesné výchově a sportovní činnosti a poté na základě získaných výsledků školy porovnat a navrhnout určité změny, které by u žáků vedly ke zvýšení zájmu o sport. . Metodika: Všechny údaje byly získány pomocí nestandardizovaného dotazníku, který byl vytvořen za tímto účelem. Obsahuje převážně uzavřené a polouzavřené otázky. Pouze jedna otázka je otevřená. Dotazník byl určen pro žáky druhého stupně základní školy. Také byly provedeny ústní rozhovory - doplnění písemného dotazníku. Získaná data byla vyhodnocena graficky a písemně. Výsledky: Výsledky jednotlivých škol byly vzájemně srovnány a vyplývá z nich, že postoje k tělesné výchově a sportovní činnosti jsou u žáků všech třech škol víceméně podobné. Výsledky z výzkumu byly také porovnány s formulovanými předpoklady, pomocí kterých se potvrdil důležitý vliv rodičů na sportování potomků a nevědomost dětí o důležitosti pohybu pro zdraví člověka. Klíčová slova: Postoje, tělesná výchova, střední školní věk, motivace, sport
Motivace dětí základních a středních škol ke sportu
Drábková, Michaela ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hlavními zdroji motivace u dětí základních a středních škol k pohybovým aktivitám a porovnává rozdíly v motivaci. Dále zkoumá faktory, které ovlivňují výběr sportovního odvětví, vliv sociálního kontextu při výběru sportu (rodiče, kamarádi, dostupnost aj.) a odlišnosti v přístupu k pohybovým aktivitám u dívek a chlapců. V teoretické části se zaměřuji na vymezení pojmů týkajících se motivace, pohybu, pohybové aktivity, sportu. Následují věkové zvláštnosti dětí středního a staršího školního věku a specifické podmínky a možnosti pro sportování v Jilemnici. Praktická část zahrnuje použité metody a výzkum, který byl aplikován na žáky základní a střední školy (gymnázia) v Jilemnici, formou dotazníků. V závěru bakalářské práce je výzkum vyhodnocen. Výsledky výzkumu a data, která byla získána, jsou zaznamenány ve formě grafů a tabulek.
Test hvězd a vln u ohrožených dětí
Hoždorová, Zuzana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zmapování rozdílů v kresbách ohrožených dětí mladšího a středního školního věku (děti z dětských domovů a pěstounských rodin) a dětí z běžného prostředí. Pro porovnání je zvolen grafický test - test hvězd a vln. Skládá se z několika kritérií hodnocení. Kritéria jsou podrobně analyzována a srovnána z hlediska věku a napříč skupinami, ze kterých děti pochází. Následuje statistická analýza dat, která vede ke zjištění statisticky významných rozdílů mezi skupinami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.